hoppträningen igår

Hade ju hoppträning igår så ska skriva lite om den nu! 

vi började värma upp självständigt som vanligt, sen så skulle vi trava lite skänkelvikningar osv. samma i galoppen. fille är verkligen jätte dålig på detta så vi ska försöka öva på det framöver. 
men det gick helt okej. 
Sen började vi hoppa fram på det va typ 3 hinder med 1 galoppsprång emellan, och sen två galoppsprång upp på en oxer. där gick det jätte bra, men när dom höjde och breddade oxern lite så gick det först bra, hoppade det utan problem första gången. men sen andra gången jag skulle komma på den så hade jag lite för lite ben och jag tyckte oxern var lite bred så han stannade två gånger på den, men sen sänkte dom 5 cm så hoppade vi den utan problem och han hoppa jätte fint! 
Han brukar aldrig stanna annars, men jag tror han kände att jag blev lite osäker och då ville han vara snäll och inte hoppa. 
sen hoppade vi på en linje med 19 meter emellan alltså 6 galoppsprång men vi skulle rida på 7. lyckades aldrig, han har ganska stor galopp och han var sjukt pigg och stark så det var inte så lätt. men vi gjorde det två gånger tror jag, sen så hoppade vi en oxer, en vattenmatta och upp på en tittig oxer. gick jätte bra! 

tillslut hoppade vi en bana på 8 hinder. det var den ni fick video på alldeles nyss. det är typ den bästa banan jag hoppat på fille än så länge, han följde med jätte bra, lite dålig galopp mellan 3an och 4an och lite snäv sväng in på 5an men jag e sjukt nöjd! 
denna hoppträningen är jag verkligen nöjd över och det känns sååå bra inför tävlingen på söndag :D 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0